vaistai.lt

Tragikomiškomis istorijomis apipinta ligoninė: nuolatinis stresas už „minimumą“ (1398/0) 

Tragikomiškomis istorijomis apipinta ligoninė: nuolatinis stresas už „minimumą“Socialiniuose tinkluose vis dažniau sklinda pasipiktinimas prasta situacija Lietuvos gydymo įstaigose. Nemažai kritikos strėlių skrieja Santaros klinikų Infekcinių ligų centrui. Pačios ligoninės atstovai nesutinka su visais metamais jai kaltinimais ir rodo pirštu į prezidentę, kuri dar 2014-aisiais pažadėjo ligoninei naujas patalpas. Panašu, kad problemos išsispręs tik tuomet, kai bus baigta statyti ligoninė. Iki tol, nuolat sulaukdami komentarų apie prastą pastatų būklę, techninių galimybių trūkumą, specialistai dirba patirdami stresą.

Gamtiniai reikalai – į „bliūdą“ ir šaukštų simfonija

Neseniai Vilniaus miesto tarybos narys Adomas Bužinskas savo feisbuko paskyroje pasidalijo pasakojimu apie tai, ką jo draugė išgyveno Santaros klinikų Infekcinių ligų centre, kuris vis dar įsikūręs senosiose patalpose.

„Man trūksta žodžių, kad nupasakočiau, kaip tragiškai atrodė ta trobelė, kurią vadina infekcine ligonine. Nutrešęs, pelėsiais ir kerpėm apaugęs pastatas labiau žadėjo naujos infekcijos pasigavimą nei apsinuodijimo gydymą. – Visoje infekcinėje ligoninėje pacientams yra vienas WC. Ne palatoje, o VISIEMS. Ligoninėje, kurioje žmonės viduriuoja ir vemia, jie turi vieną tūliką <...> Ar galima tuo WC naudotis? Ne. Kiekvienas pacientas turi gamtinius reikalus sutvarkyti į bliūdą, pažymėtą jo lovos numeriu. Ir taip kas kartą. Kaip reikia išsikviesti seselę į palatą? Tau duoda šaukštą, kurį turi daužyti į metalinį lovos rėmą, tikėdamasis, kad seselė išgirs tavo ir tavo šaukšto šauksmą. ŠAUKŠTĄ!! Aš nepatikėjau, kol pats neišgirdau šaukštukų simfonijos. – Ligoninės personalas, kaip pridera bendram vaizdui, <...> atrodo, specialiai viską daro išvirkščiomis rankomis, lietuviškai beveik nekalba, o į atsakymus neatsako ir nieko nepaaiškina. <...>

Na ir, žinoma, maistas. <...> Paragauti neišdrįsau. Maloniausias žmogus visoje ligoninėje yra budintis gydytojas. Kadangi buvo švenčių metas, dažniausiai budėjo jauni rezidentai. Už tuos 200–300 eurų. Jiems kažkaip ir paaiškinti pavyko viską, ir žmoniškai kalbėti, ir dar nusišypsoti“.

Priminė prezidentės vizitą

Infekcinių ligų centro vadovė prof. Ligita Jančorienė portalui VLMEDICINA.LT priminė, jog centras įsikūręs 1905 m. statytuose pastatuose.

„2014 m. ligoninėje lankėsi šalies prezidentė. Ji, įvertinusi medikų darbo sąlygas ir ligoninės būklę, minėjo, kad būtina kuo skubiau spręsti įsisenėjusį ligoninės perkėlimo klausimą. Deja, nuo minėto vizito praėjo dar ketveri metai“, – priminė L. Jančorienė.

Anot jos, galima tik pasidžiaugti, kad galų gale praėjusį rudenį atskriejo gera žinia, kad pagaliau buvo pasirašyta naujo ligoninės korpuso statybos sutartis. Pagal pasirašytą sutartį, ligoninės statyba turėtų būti baiga 2019 metų balandžio 1 dieną (būsimos ligoninės vizualizacijos projektas – nuotraukose).

Į indą tuštinamasi tikslingai

Atsakydama į Infekcinių ligų centrui žeriamą kritiką, jo vadovė teigė, kad sakyti, jog centro I Infekcinių ligų skyriuje, kuriame gydomi viduriuojantys pacientai, nepaisoma higienos reikalavimų, yra neteisinga, nes net ir morališkai pasenusiuose pastatuose yra atliktas remontas, patalpos kruopščiai valomos, o tualetai nuolat dezinfekuojami.

„Pacientų prašoma pasituštinti į tam skirtą indą tik dėl to, kad būtų galima įvertinti išmatų pobūdį, galimą kraujo, gleivių priemaišą, paimti išmatų mėginius tyrimui. Tai žarnyno infekcijų skyrius su savita specifika“, – teigė pašnekovė.

Skyriuje, anot jos, yra trys tualetai, kuriais naudojasi stacionaro pacientai.

Dirbant – nuolatinis stresas

L. Jančorienės teigimu, ne visi pacientai, gydomi dėl žarnyno infekcijų, skuba žerti kritikos šiam centrui – esą dauguma po žarnyno uždegimo pasveikusiųjų dėkoja už sugrąžintą sveikatą ir gerą savijautą.

„Skyriaus personalas dirba tikrai labai sunkiomis sąlygomis ir už minimumą. Norinčių dirbti tokiomis sąlygomis beveik neįmanoma rasti, todėl dauguma slaugytojų yra ilgametės skyriaus darbuotojos. Tiek gydytojai, tiek slaugytojos ar jų padėjėjos stengiasi padėti pacientams pasveikti, o žiniasklaidoje pasirodę komentarai daugiau susiję su pastatų būkle, techninių galimybių trūkumu, kurie nuo dirbančių žmonių skyriuje nepriklauso“, – teigė pašnekovė.

Infekinių ligų centro darbuotojai, pasak centrui vadovaujančios L. Jančorienės, labai jautriai reaguoja į nepelnytas pastabas, kurių sulaukia, todėl patiria stresą darbe.

„Manau, kad nuolatinis streso pojūtis gydytojų ir slaugytojų darbe tikrai neturėtų būti provokuojamas, viešai juos žeminant ar hiperbolizuojant problemas. Labai laukiame tos dienos, kai galėsime lengviau atsikvėpti pagaliau įžengę į naują modernų Infekcinių ligų centrą, kurio dauguma laukiame jau ne vieną dešimtmetį“, – kalbėjo ji.

SAM: problema sprendžiama

Sveikatos apsaugos ministerijos ryšių su visuomene projektų vadovė Alina Žilinaitė tvirtino, kad visiems pacientams gydymo įstaigose turi būti suteikiamos kuo geresnės sąlygos ir pagal galimybes yra stengiamasi tai daryti.

„Infekcinės ligoninės problemos ministerijai yra žinomos ir ši problema jau yra sprendžiama“, – tikino ji.

Šiuo metu Santaros klinikos, siekdamos, kad infekcinių ligų padalinys iš Birutės g. 1 Vilniuje būtų perkeltas į Santaros klinikų miestelį, įgyvendina investicijų projektą. SAM šio projekto įgyvendinimui skyrė 5 885 tūkst. eurų. Šiuo metu vykdoma viešojo pirkimo sutartis dėl Infekcinių ligų ir tuberkuliozės ligoninės priestato (Santariškių g. 14, Vilniuje), į kurį bus perkeltas infekcinių ligų padalinys, statybos darbų atlikimo.
„Statybos darbai turi būti baigti ne vėliau kaip 2019 m. birželio mėn. Baigus statybų darbus pacientai bus gydomi naujose, moderniose patalpose, pritaikytose jų poreikiams“, – sakė A. Žilinaitė.

Pagal šiuo metu galiojančią tvarką, pacientai, kurie turi nusiskundimų dėl suteiktų paslaugų kokybės ar medikų darbo, pirmiausia turėtų kreiptis į gydymo įstaigos administraciją, būtent ten, pasak SAM atstovės, pavyksta išspręsti didžiąją dalį iškylančių problemų.

„Jeigu nepavyktų gauti aiškaus atsakymo ar problemos sprendimo administracijoje, tuomet pacientai turėtų kreiptis į Akreditavimo tarnybą, kuri nagrinėja žmonių skundus. Gavusi skundą Akreditavimo tarnyba gali atlikti patikrinimą gydymo įstaigoje“, – paaiškino A. Žilinaitė.

Liepa Sveikatytė

 

Informacija iš:

Vakarų Lietuvos Medicina

Image: FreeDigitalPhotos.net







Komentarai (Viso žinučių: 0)


Atsakyti
Vardas:Svečias
Pavadinimas:
Komentaras:


Įrašykite patvirtinimo kodą

Powered by AkoComment 3.0


vaistai.lt pasilieka teisę pašalinti tuos skaitytojų komentarus, kurie yra nekultūringi, nesusiję su tema, pasirašyti kito asmens vardu, pažeidžia įstatymus, reklamuoja, kursto nelegalius veiksmus.

Į viršų
 



Ieškomiausių TOP 5




Naudingos nuorodos