Ką daryti, jei vaikai nesugeba sutelkti dėmesio? (9486/13) 

EspricoPradėję lankyti mokyklą, vaikai susiduria su naujais iššūkiais. Mokyklos kasdienybė reikalauja didelio prisitaikymo. Nauja aplinka, kiti žmonės, nežinomos pareigos. Staiga iš vaiko reikalaujama, kad jis ilgai sėdėtų. Iš jo reikalaujama sutelkti dėmesį vieną – dvi akademines valandas.

Ne kiekvienas vaikas iš karto būna pasirengęs šiems naujiems kasdieniniams reikalavimams. Judėjimo stygius neleidžia motoriškai sumažinti įtampos. Taigi vaikas tampa neramus. Be to, vaikai dar nebūna išmokę sutelkti dėmesio, kai kurie užsisvajoja, dažnai kažką pamiršta. Taip mokykloje gali kilti problemų, nes vaiko pasiekimai dėl to atsilieka nuo jo sugebėjimų.

Tačiau dėmesį ir dėmesio sutelkimą galima skatinti visai natūraliai.

Viena vertus, dėmesys ir dėmesio sutelkimas svyruoja, priklausomai nuo vaiko išsivystymo, interesų ir asmenybės. Kita vertus, tyrimai parodė, jog vaiko sugebėjimas sutelkti dėmesį į vieną dalyką arba atskirti svarbius dalykus nuo nesvarbių gali būti skatinamas tam tikromis mitybinėmis medžiagomis.

Kas yra dėmesys?

Dėmesys yra tikslingas informacijos priėmimas. Mūsų smegenys išmoksta atskirti svarbius dalykus nuo nesvarbių. Tokiu būdu jos tarsi „žibintuvėlis“ gali apšviesti būtent tą informaciją iš dirgiklių srauto, kuri reikiamoje situacijoje yra reikšminga. Priimdamos dirgiklius, nervų ląstelės susirezgia į tinklą. Išmokstama naujų dalykų.

Vaiko smegenys dar mažai tesugeba atsirinkti tai, kas reikalinga, nenutrūkstančiame informacijos sraute. Po truputį jos išmoksta tikslingai atsiriboti nuo aplinkos dirgiklių. Kai ruošiant pamokas suskamba telefonas arba pro šalį pravažiuoja automobilis, visa tai laikoma vienodai svarbiais dalykais. Jeigu vaikas negali savo dėmesio sąmoningai nukreipti, tuomet jį patraukia kiekvienas dirgiklis. Vaikas būna nedėmesingas.

Kas yra dėmesio sutelkimas?

Dėmesio sutelkimas yra gebėjimas susitelkti viduje bei nukreipti visas jėgas į vieną tikslą. Trukdžiai išjungiami. Mokykloje tai reiškia sugebėjimą kurį laiką sutelkti dėmesį į mokomąją medžiagą.

Išsiblaškę vaikai savo dėmesį labai sunkiai tikslingai sutelkia. Jų dėmesys lengvai nukrypsta, ir jie susimąsto apie ką nors kita, nes vienu metu jiems tenka apdoroti tiek daug naujų įspūdžių. Jie neramūs, išsiblaškę, daro smulkias klaidas ir lengvai ką nors užmiršta.

Riebalų rūgštys skatina mokymosi ir atminties procesus

60 procentų pačių smegenų sudaro riebalai. Išorinis ląstelių apvalkalas, ląstelių membrana sudaryta iš 20 procentų pagrindinių riebalų rūgščių. Pagrindinėmis riebalų rūgštimis mes vadiname neprisotintas riebalų rūgštis, kurių mūsų organizmas pats negamina. Mes turime jų gauti kartu su maistu. Per kraują jos patenka tiesiai į smegenis.


Svarbų vaidmenį organizme atlieka neprisotintos omega riebalų rūgštys.

Omega-3 ir Omega-6 riebiosios  rūgštys

Ypatingai svarbios omega-3 riebalų rūgštys yra eikozapenteno rūgštis (EPA) bei dokozahekseno rūgštis (DHA), bei nakvišų aliejus, kuriame gausu omega-6 gama linoleno rūgšties.

Jos yra reikalingos

•    smegenų vystymuisi,
•    nervų ląstelių judrumui,
•    informacijos tarp nervų ląstelių perdavimui,
•    nervų sistemos funkcionavimui,
•    medžiagų apykaitos procesams.

Magnis ramina nervus

Kitaip nei raumenys arba riebaliniai audiniai, mūsų smegenys negali išsaugoti energijos. Jų darbas priklauso nuo to, kokių mitybinių medžiagų jos gauna.

Todėl optimalus dėmesys ir dėmesio sutelkimas reikalauja tinkamo aprūpinimo mitybinėmis medžiagomis, kurios atlieka svarbų vaidmenį. Ypatingas vaidmuo tenka magniui. Jis yra gyvybiškai svarbus nervinių impulsų perdavimui ir raumenų susitraukimui. Todėl pakankamas magnio kiekis prisideda ir prie sąlygų dėmesio sutelkimui, apkrovoms ir sugebėjimui mokytis sukūrimo. Tuo pačiu geriau veikia normalus raumenų susitraukimas.

Pakankamas aprūpinimas magniu skatina dėmesio sutelkimą ir mažina dirglumą. Magnis ramina nervus, atpalaiduoja raumenis ir tokiu būdu gerina vidinę pusiausvyrą.

Geras šios mineralinės medžiagos šaltinis yra mėsa, daržovės, riešutai, pienas ir pieno gaminiai.

Cinkas gerina nuotaiką

Dėl tinkamo aprūpinimo cinku vaikai būna optimaliai pasirengę pradėti dieną.
Cinkas yra ypatingai svarbus elementas, kadangi jis dalyvauja daugelyje medžiagų apykaitos procesų. Taigi ir smegenyse jam tenka tikrai svarbios funkcijos, pavyzdžiui, signalų perdavime tarp nervų ląstelių. Todėl geras dėmesio sutelkimas ir vidinė pusiausvyra reikalauja pakankamo cinko kiekio organizme.

Patiekdami jautienos, kiaulienos, paukštienos, kiaušinių, pieno, sūrio ir neapdorotų grudų, patieksite ir pakankamai cinko.

Vaistinėse galima įsigyti maisto papildų, kuriuose yra suderintas kiekis omega-3 ir omega-6 riebalų rūgščių, magnio ir cinko.

Taip skatinamas vaikų sugebėjimas sutelkti dėmesį

Gebėjimas sutelkti dėmesį ir dirbti yra glaudžiai susijęs su Jūsų vaiko kūno ir sielos būsena. Gebėjimą sutelkti dėmesį galima skatinti ir didinti, pasitelkiant gausybę faktorių.
•    Pasirūpinkite tuo, kad vaikas pakankamai pamiegotų.
•    Sudarykite vaikui galimybę pailsėti. Jam reikia poilsio fazių, kuriomis jis gali žaisti arba tiesiog pasvajoti.
•    Planuokite laisvalaikį taip, kad vaikui jis būtų atsvara mokyklai.
•    Nustatykite griežtus laiko tarpus, kuomet vaikas gali žiūrėti televizorių ir žaisti kompiuteriu bei maksimaliai juos apribokite.
•    Nauji implusai ir paskatos motyvuoja Jūsų vaiką ir suteikia jam jėgų bei energijos.
•    Pasirūpinkite sveika mityba ir tuo, kad vaikas pakankamai judėtų, pirmiausia gryname ore.
•    Pasirūpinkite tinkamu apšvietimu. Vaikui reikia kiek galima daugiau dienos šviesos.

Mitybos pagrindai

1. Skysčių gausa

Dėmesio sutelkimui reikalingas subalansuotas skysčių kiekis. Vaikams skysčių reikia daug daugiau nei suaugusiems pagal kūno apimtį: 6–13 metų vaikams reikalinga suvartoti mažiausiai 1 litrą per dieną. Todėl reikėtų visuomet po ranka turėti tinkamų gėrimų: namie, kelyje, mokykloje. Tinkami skysčių šaltiniai – mineralinis vanduo, sulčių ir mineralinio vandens mišiniai, nesaldintos vaisių ir žolelių arbatos. Jokio limonado.

2. Vaisiai ir daržovės

Reikia vartoti daug vaisių ir daržovių, geriausia 5 kartus per dieną. Tuomet organizmas bus pakankamai aprūpintas vitaminais, mineralinėmis medžiagomis ir skaidulomis. Tinka ir vaisių bei daržovių sultys. Mūsų smegenų darbui reikalingas cukrus. Svarbus šaltinis yra greitai įsisavinamas anglies hidratas (cukrus), pavyzdžiui, obuoliai, vynuogės, bananai, razinos ir t.t.

3. Gaminiai iš neperdirbtų grūdų

Vaikams jų amžiuje ypač svarbu vartoti gaminius iš neperdirbtų grūdų: duoną, dribsnius, makaronus, ryžius. Juose yra naudingų anglies hidratų, mineralų ir skaidulų.
Apribokite gaminių iš baltųjų miltų ir cukraus vartojimą.
Saldumynai ir įprastinis cukrus kenkia dėmesingumui.

Vaikams pritaikytoje vaisių skonio kramtomoje kapsulėje
Esprico
ESPRICO® sudėtyje yra aktyviam natūralaus gebėjimo sutelkti dėmesį skatinimui bei dėmesiui svarbių mitybinių medžiagų: omega-3 ir omega-6 riebalų rūgščių bei magnio ir cinko, kurie svarbūs mūsų nervų sistemai.
Vaisių skonio kramtomosios kapsulės sudėties suderintame mišinyje yra natūralių žuvų taukų su vertingomis omega-3 riebalų rūgštimis EPA ir DHA ir natūralaus nakvišų aliejaus, kuriame gausu omega-6 riebalų rūgščių.

Be to, sudėtyje yra mineralinių medžiagų - magnio ir cinko, kurios taip pat svarbios tam, kad smegenys optimaliai funkcionuotų.
Rezultatas: ESPRICO® dėka šios mitybinės medžiagos patenka į organizmą ir atsiduria reikiamoje vietoje.
ESPRICO® kramtomosios kapsulės ne tik puikaus vaisių skonio. Be to, jų sudėtyje yra natūralios medžiagos. Dėl to jas galima vartoti ilgą laiką.
ESPRICO® buvo sukurtas specialiai vaikams nuo 5 metų.
Koncentracijos ir dėmesio skatinimo pratimų rasite www.esprico.lt





Komentarai (Viso žinučių: 13)

Žinau
Parašė Svečias 2014-03-24 14:54:55
Reikia duoti PROZAC'o pavartoti.
czdczdfczczczaszczc
Parašė Svečias 2013-04-27 12:00:37
ADASDWSFSAFadwfdsvzxdgfafdatsyfdxytafdxcaxvcfyaxtrfcdrctayxc arx
mik
Parašė Svečias 2012-07-17 15:09:41
Sveiki, radau tikrai naudingų patarimų kaip sutelkti dėmesį, jei įdomu paskaitykite čia http://zinom.lt/kaip-sutelkti-demesi/
ir as nupirkau
Parašė Svečias 2009-06-06 16:26:50
manau ar reklama ar ne.daznai einam i vaistine pagalbos.taigi pabandysim tik as susidomejau ne internete.
to reklama
Parašė Svečias 2009-03-18 08:56:49
Gerbiamas Reklama, kreipiuosi į Jus su klausimų, o kas nėra reklama mūsų gyvenime? Manu sunku bus atsakyti, visą ką naudojame yra reklama. pvz.: išeidami į darbą ar į gatvę gražiau pasipuošiate, tad klausymas - ar tai nėra saves reklama?? ir t.t. 
O taip užsipulti neverta, nes straipsnyje pateikiama daug naudingos informacijos apie vaikų mityba, dėmesio koncentraciją, jei nueisite į jų puslapį, rasite dar daugiau naudingos informacijos. Aš pvz. nepirkau ir nepirksiu šių vitaminų, tačiau pakankamai info kaip padėti vaikui susikaupti. Juk pas mus nėra mokoma kaip būti tinkamu tėčiu ar mama, kaip tinkamai auklėti, dažnai vadovaujamės stereotipais ir savo asmeninėm nuostatom. Okaip žmogus priima informaciją ir ją panaudoja, tai jau priklauso nuo samoningumo, tad jei tik pamatęs produkto pavadinimą rėkia Reklama!! Baisu!!!, na tikriausiai tokiam žmogui sunku gyvenime, jei taip skaudžiai reaguoja...
reklama
Parašė Svečias 2009-03-14 12:22:02
durniukai grynai, nesuprantat, kad cia reklaminis straipsnis?
Parašė Svečias 2009-03-13 14:42:00
o as savo vaikui kitus duodu vitaminus ir taip pat dziaugiuosi, nes yra zuvu tauku ir dar plius kitu papildomu vitaminu. kas svarbiausia, kad nesispirioja ju vartoti!
Neskanu
Parašė Svečias 2009-03-05 10:35:33
Gal ir geri, bet neskanus :(
super
Parašė Svečias 2009-03-03 21:23:04
puslapyje esprico.lt yra atminties žaidimas, tai su sunum rungtiniavom, atrodo vitaminai man daugiau reikalinga nei jam:)
Išbandyta jau
Parašė Svečias 2009-03-03 13:36:01
Tai nėra naujas produktas, as savo sunui jau nuo rugsėjo perku. Tik gaila, kad ne visos vaistinės jį turi, o mes gyvename mažame miestelyje. Gaila...
man taip pat patinka
Parašė Svečias 2009-03-03 09:34:26
kad isvardinta daug dalyku, kurie pagerintu demesio sutelkima, o preparatas paminetas kaip vienas is daugelio sudetiniu daliu, o ne persamas kaip pagrindinis - mol gali nemiegot, nejudet, betkaip maitintis, o kapsule viska ispres (kaip buna teigiama ne vienoje reklamoje).
Parašė Svečias 2009-03-03 08:47:01
gal ir mano atlėpausiuis padės, o tai mokykloje visai išsiklijavo:(
įdomu
Parašė Svečias 2009-03-02 18:11:05
geras straipsnis, dar niekur taip išsamiai apie dėmesingumą neskaičiau, ir reklamos saikingai įdėta


Atsakyti
Vardas:Svečias
Pavadinimas:
Komentaras:


Įrašykite patvirtinimo kodą

Powered by AkoComment 3.0


vaistai.lt pasilieka teisę pašalinti tuos skaitytojų komentarus, kurie yra nekultūringi, nesusiję su tema, pasirašyti kito asmens vardu, pažeidžia įstatymus, reklamuoja, kursto nelegalius veiksmus.

Į viršų
 


eurovaistine201808

ipsen ginkor



Ieškomiausių TOP 5







Naudingos nuorodos