|
Arbatos gėrimo apeiga: laikas pasotinti šviesos kūną (3586/0) |
“Daug žmonių tyrinėja arbatžolių ir vaistažolių terapinį poveikį fiziologijai. Mane visada domino poveikis būtent sąmonei – kuo skiriasi poveikis geriant arbatą iškilmingu būdu nuo kasdieniško gėrimo. Paaiškėjo, kad skirtumas didžiulis”, – teigia žolininkas Ramūnas Daugelavičius, Anykščių arbatinės “Arbatos magija” savininkas. Arbatos gėrimo apeigą jis praktikuoja jau 13 metų. Pakalbėjome. Baltiška arbatos gėrimo apeiga Lietuvoje nėra populiari – daugiau žinome apie japonų arbatos gėrimo ceremoniją. Kas gi sudaro tą apeigą? Kaip jai ruoštis? Kokia arbata tam tiks? Vandenį geriausia atsivežti iš šaltinio, juk kiekviename rajone yra šaltinis, kurį žmonės nuo seno vadindavo gydomuoju arba šventu. Žolelių rinkimas, aplinkos, kur vyks apeiga, parinkimas, ugniavietės išvalymas – viskas susideda į vieną pagarbią visumą, įvykį. Tokiu būdu pagal savo tautinę tradiciją apeiname teritoriją, savo sąmonėje apsaugodami ją, įkalbėdami gerus žodžius, palinkėjimus, tuo ,,apeidami“ kartu ir žmogiškąsias savo vertybes, augindami pozityvią nuostatą. Į ugnelę, į ruošiamą arbatą iš įvairiausių augalų, surinktų tą rytą, kiekvienas įdeda savo indėlį, savęs dalelę. Labai svarbu nors kiek pavaikščioti basomis, tokiu būdu pasilabinant su vietove, pabūti su augalu, patupėti prie jo, patylėti. Tokie dalykai ir sudaro apeigą. Kas vyksta kolektyvinės ceremonijos metu? Reikia nuolat turėti nekasdieniškos, sakralios, arba išplėstos sąmonės būsenos patirtį. Ji reikalinga kaip vanduo ir oras. Mūsų mintys yra planetos rišančioji medžiaga. Ritualas mums reikalingas ne kaip pramoga, ne šiaip oro ar vandens pagarbinimui. Net ne vien savęs tobulinimui, auginant savisąmonę. Tiesiog to reikia mūsų žemei. O miestietis, neturįs galimybės ugnelės lauke susikurti, ar turi galimybę puoselėti šias apeigas? Galima nusipirkti įvairių vaistažolių, išbandyti įvairias rūšis. Svarbu būti dėmesingam arbatai, apeigą atlikti kūrybiškai, susikaupus, žiūrėti į vandenį, klausytis jo, nepervirti, pasirinkti jį skanų. Tuomet kiekviena sudedamoji dalis bus ne bet kokia. Nesvarbu, kad esame ne laukuose, svarbu, kad apeiga nedaroma paskubomis, kaip būna valgant ,,greitą maistą“. Taip dėmesingai viską darydamas, stengdamasis pastebėti kuo daugiau detalių, pasotinsi savo šviesos kūną. Rinkti, ruošti arbatai žoleles – tai tarsi pokalbis su jomis? Ar šią ceremoniją kiekvienas galime padaryti kasdienybe? Kavos mėgėjai sakys, kad geriau jau praktikuoti kavos gėrimo ceremoniją… Aš pradėjau praktikuoti apeigą nuo ceremonijų su kolekcinėmis kiniškomis arbatomis. Yra paprasta nueiti į arbatos parduotuvę ir nusipirkti kelias rūšis. Vieną kartą užpilame ir geriame, skanaujame kvapą ir skonį, antrą kartą užpilame ir vėl geriame, žiūrime, koks skirtumas. Tai jau įveda į pakitusią sąmonės būseną. Svarbiausia, kad kuo mažiau būtų proto išdaigų – „negaliu, nes kažko trūksta“. Galima su bet kuo tai daryti. Instrumentai nėra svarbiausia. Kokias lietuviškas žoleles rekomenduotumėte rytiniam gėrimui? Ačiū už pasidalijimą. Kalbino Genovaitė Privedienė Image: FreeDigitalPhotos.net
Powered by AkoComment 3.0 vaistai.lt pasilieka teisę pašalinti tuos skaitytojų komentarus, kurie yra nekultūringi, nesusiję su tema, pasirašyti kito asmens vardu, pažeidžia įstatymus, reklamuoja, kursto nelegalius veiksmus. Į viršų |
|